Приятели: Велоклуб БУЛБАЙК | BULMOTORS.COM |Авто Гуми | Pit Stop Tuning Shop | Pitstoptuning Blog | Viptuning.bg | Viptuning Blog | Тунинг Фест | Коктейли | Sepultura | Pitstoptuning форум | Fk-Automotive | Watereffect-bg | Hamann | Brabus | KN Filters | D&W Tuning | Sprint Booster | Mydizain | Onebg | DigDice | Форум Силистра | Google Earth Forum
Двигател с вътрешно горене >> Директория за статии - OneBG


Onebg.org съдържа статии и публикации с много полезна информация, но имайте предвид, че в някои от темите са използвани цинични изрази.
Този сайт е направен с комерсиална цел.

Двигател с вътрешно горене

Публикувано от admin 15 юли 2009

В тази тема ще ви обясня на кратко какво е двигател с вътрешно горене (ДВГ) и неговият принцип на работа.

При двигателят с вътрешно горене (ДВГ) горивото се възпламенява и изгаря вътре в самия двигател. Това е така нареченият топлинен двигател. При горенето се получава разширяване на горещите газове. Образуваната енергия се преобразува в механична, която се използва за задвичжването. Също така е интересно да знаете, че в самата практика двигателят с вътрешно горене (ДВГ) се нарича бутален двигател с вътрешно горене.
Двигателят с вътрешно готене (ДВГ) изгаря въглеводород или водородно гориво. При този процес се ускорява буталото. Има два основни цикъла, при които работяи буталният двигател с вътрешно горене.
Така наречените:
Цикъл на Ото, при който горивото се запалва с искра. На схемата доло можете да видите работният процес по цикъла на Ото.


Цикъл на Дизел, при който горивото се самозапалва вследствие от висока температура и образувано налягане.

На това видео можете да видите как работи двигател с вътрешно готене (ДВГ).



Ванкелов (роторен) двигател с вътрешно горене изгаря въглеводород или водородно гориво, които задвижват ротор с триъгълна форма и планетарна предавка.
На това видео можете да видите работния процес на Ванкелов (роторен) двигател.



Реактивен двигател работи, като горещите газове от изгарянето се ускоряват вътре в горивната камера и дюзата, и изтичат във вид на струя, пряко ускорявайки двигателя напред.

Газотурбинен двигател - като предния, но струята завърта валове с лопатки, които отдават мощност.

Ето как работи реактивния турбинен самолетен двигател.



При четиритактовите двигатели се осъществяват четири такта или четири хода на буталото.
При първи такт се получава процес на всмукване или пълнене. При този процес буталото се движи от ГМТ (горна мъртва точка) до ДМТ (долна мъртва точка). Когато налягането на остатъчните газове в цилиндъра спадне значително, през всмукателния клапан, който се отваря с помощта на газоразпределителния механизъм, постъпва прясно работно вещество (горивна смес). Поради съпротивлението на пълнителната система налягането на работното вещество в цилиндъра в процеса на пълненето е по-малко от атмосферното налягане.За да осигури максимално напълване на цилиндъра с прясно работно вещество,всмукателният клапан се отваря от 10 до 40 градуса преди ГМТ, т.е. с изпреварване, и се затваря от 20 до 70 градуса след ДМТ, т.е. със закъснение.

При втори такт се образува процес на сгъстяване. Сгъстяването на работното вещество протича при движение на буталото от ДМТ до ГМТ след затварянето на всмукателния клапан. Тъй като надбуталното пространство намалява, налягането и температурата на работното вещество се повишават, в резултат на което в края на сгъстяването се създават благоприятни условия за възпламеняване и изгаряне на горивото. За тази цел началото на подаване на горивото (в дизеловите двигатели) или искра (в карбураторните двигатели) трябва да започне преди ГМТ, т.е. с определен ъгъл на изпреварване - от 10 до 35 градуса.
по време на втория такт в цилиндъра протича главно сгъстяване на работното вещество. Освен това в началото на такта продължава да постъпва в цилиндъра прясно работно вещество, а в края на същия такт започва процесът горене.

При трети такт се получава процес горене и разширение. Този процес протича при движение на буталото от ГМТ до ДМТ. В резултат на топлината, която се отделя при изгарянето на горивото, температурата и налягането на работното вещество се повишават значително. Под действието на високото налягане буталото се премества към ДМТ, а продуктите на горенето се разширяват, вследствие на което се получава полезна работа. Този ход на буталото се нарича работен ход.

При четвърти такт се получава процес на изпускане. По време на този такт буталото се движи от ДМТ към ГМТ, като изтласква газовете от цилиндъра на двигателя през изпускателния клапан. За да се намали работата за изтласкване на газовете, а също и да се подобри очистването на цилиндъра, изпускателният клапан се отваря на около 40-70 градуса преди ДМТ. За подобряване очистването на цилиндъра от газовете същият клапан се затваря от 10 до 35 градуса след ГМТ.

Източник: www.bg.wikipedia.org

ФОТО ФОРУМ - Photo-Forum.me | ФОТОГРАФИЯ | ФОТО ГАЛЕРИЯ | СНИМКИ | ФОТО РЕВЮТА | ФОТО ТЕХНИКА | ФОТО БАЗАР

Подкрепи ме, като дадеш своят глас

Първия Български Бутон за споделяне

0 Responses to Двигател с вътрешно горене

Публикуване на коментар

Приятели: BG Market 24 |Авто Гуми | Pit Stop Tuning Shop | Pitstoptuning Blog | Viptuning.bg | Viptuning Blog | Тунинг Фест | Коктейли | Sepultura | Pitstoptuning форум | Fk-Automotive | Watereffect-bg | Hamann | Brabus | KN Filters | D&W Tuning | Sprint Booster | Mydizain | Onebg | DigDice | Форум Силистра | Google Earth Forum